21 Eylül 2016 Çarşamba

Didim - Aydın


   Muhteşem doğal güzellikleri, dünyaca ünlü Antik kentleri, Masmavi denizi ve altın sarısı kumsallarıyla tüm ziyaretçilerini büyüleyen uygarlıklar şehri Didim Ege’nin en temiz kıyılarına sahip bir tatil beldesidir.

  Ege'nin cennet köşelerinden olan Didim, Aydın'ın turistik bir ilçesi olup, Doğuda Muğla il sınırı ve Güllük Körfezi ve Akbük Koyu, batıda ve güneyde Ege Denizi, kuzeyde Bafa Gölü ve Menderes Nehri ile sınırlanmış bir yarımada şeklindedir.     

                                          
Didim Aydın
  Masmavi Ege Denizi’nin kıyısında yaşayan bir bölge olan Didim, 55 kilometrelik sahil şeridi boyunca 9 plaj ve 1 marinaya sahiptir. Ege’de bir efsane olan sığ ve berrak denizi Altın sarısı kumsalıyla Mavi bayraklı Altınkum plajı’na sahiptir. Ayrıca Akbük plajı da sizleri denizin ve güneşin tadını çıkarmaya davet eder görünümdedir.

  Pek çok koyun da bulunduğu Didim, doğal güzellikleri ve tüm cömertliğiyle sizleri karşılarken, Bafa Gölü, etkileyici manzaraları, zeytin ve çam ağaçlarıyla kaplı çehresi ile aynı zamanda birçok kuş türünün yaşam alanını oluşturur.


   Balıkçılığın ön planda olduğu Didim’de, tadına doyulmaz lezzetli Ege mutfağını tatmadan buradan ayrılmayın...Ilıman iklimiyle kış aylarında da su sporlarına olanak veren Didim'de Mayıs ve Ekim ayları arasında yapacağınız su kayağından yelkenciliğe, su sporlarından jet-skiye, sörften dalmaya kadar aklınıza gelebilen tüm aktivitelerin tadını çıkarabilirsiniz. Bunların yanında Altınkum sahilinden düzenlenen tekne turları, Denizcilik İşletmesi İskelesi'nden günübirlik Yunanistan'ın Kos Adası turlarına katılma imkanınız da bulunuyor.                                   

Apollon Tapınağı

  Antik çağlardan bu yana hep göz önünde olmuş ve değerini hiç kaybetmemiş bölgelerden biri olan Didim'in en önemli eserlerinden biri, antik dönemden günümüze ulaşmış olan Apollon Tapınağı’dır. Miletos'un ilerisindeİyonia'nın güney ucunda, Batı Anadolu kıyılarının en etkileyici bağımsız anıtı olarak nitelenen, Didyma Antik Kenti’nde bulunan bu tapınak, bir kehanet merkezi olup oldukça büyüleyicidir. Dünyaca ünlü bu antik kentteki kalıntılar binlerce yıl önceden günümüze kalmıştır.

  Didim'in dünyaca ünlü bir diğer antik kenti ise, Miletos Antik Kenti'dir. İyonya'nın en önemli liman kentlerinden olan Miletos'ta gezip görebileceğiniz pekçok kalıntı vardır. Bunların başında ise Milet Tiyatrosu gelmektedir.
  Didim’deki bir başka antik kent Milet’tir. M.Ö. 2000 de kurulmuş ve sonrasında İyon Birliği’nin en önemli liman şehirlerinden biri olmuştur. Faustina Hamamı, Tören caddesi, Athena Tapınağı stadium ve Zeus Olympios Temenosu gibi pek çok eser görülebilir.
  Beldeye oldukça yakın bir diğer antik kent ise Priene’dir. M.Ö. 7. yüzyıla dayanan tarihi ve Demeter, Athena, Zeus, Mısır tapınakları ile Büyük İskender’in evi ve Bizans kilisesi gibi daha pek çok yapı görülebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder